Tuesday 8 December 2015

Så var det dax!!

Tanken om att starta en blogg om mitt havsöringsfiske har egentligen funnits sedan början på 2000- talet då jag själv blev medveten om andra som bedrev bloggande inom just havsöringsfiske, även om det var väldigt få på den, vad man får anse, vara bloggandets begynnelse. Minns hur spännande det var att läsa om andras fiskeupplevelser i nästintill realtid, kunde man inte själv fiska så fick man isstället vara med andras upplevelser och blev därigenom delaktig på ett mentalt plan.  Själv kom jag aldrig till skott, kanske för att jag var lite av en ensamvarg i mitt fiske då ingen av mina vänner var intresserade av fiske, eller för att jag var lite lat eller för att jag ville behålla mina fiskeupplevelser för mig själv, eller en kombination av det hela.

Hur som helst så har jag under det senaste året lärt känna några likasinnade, och det tack vare beslutet att gå med i en grupp i en rätt så välkänd social media.. Förutom att det har bidragit positivt till mitt fiske har de nya bekantskapen även utvecklats till vänskap. Då några av dem dessutom driver bloggar känner jag att det är verkligen dax att ta tag i det och själv starta en blogg. Om jag har det som krävs återstår att se men jag gör ett försök iaf!!
Väl mött!!

No comments:

Post a Comment