Monday 8 August 2022

Tillbaks efter semestern

Så är man tillbaka efter några veckors semester i södra Spanien. Det har varit riktigt skönt men varmt, rejält varmt så det är minst sagt svalkande att vara tillbaka på svenska breddgrader. Fisket har jag dock saknat medan jag varit borta, inte minst då man fått rapporter om fortsatt bra fiske på Skånekusten. Så igår, efter att ha sett prognosen för vattentemperaturen, drog jag ut. Inte för att bada men för att fiska, så klart. Vattentemperaturen uppmätte jag till endast 12 grader vilket var långt ifrån de temperaturer jag vant mig vid i Spanien. Rejält svalkande även om jag var iklädd långkalsonger och vadare. 

Fisket började under en rätt så grådaskig himmel men det sprack upp så smått under kvällen. Det var för övrigt lugnt, lite väl lugnt enligt mitt tycke. Det fanns dock fisk som ville hugga, både på mitt och Hashims drag. Det var små rackare förvisso, men fisk i alla fall. Det var inte förrän på sluttampen av kvällen som jag lyckades få lite större fisk med en blänkare på cirka 2.5 kilo som allra sista fisk. Ja, det blev till en härlig eftermiddag och kväll på skånska kusten efter en tids vistelse i moderlandet. Så kanske drar jag ut igen ikväll, vi får se..

No comments:

Post a Comment