Wednesday 4 April 2018

Två brutala hugg

Så kom äntligen vårvärmen. Den har verkligen fått kämpa för att få fäste men nu verkar prognosen framöver ge tvåsiffriga tal på termometern. Skönt, inte minst med vad det innebär för fisket som nu förhoppningsvis kommer rejält igång.
Jag hann idag med ett sent eftermiddagspass och det blev lite av en försmak på vad som komma skall. Det blev förvisso inte fler än 2 fiskar men vad jag syftar på är huggen. Ja, attans vilka hugg!! Det var 2 brutala och stenhårda hugg, efterföljt av lika brutala fighter varvat med galanta hopp. Det var fiskar med värsta ghetto attityd och dessutom strax över måttet. Härligt!





De två timmar jag var ute gick tyvärr alldeles för snabbt men jag hann lyckligtvis få massvis med värmande solstrålar i kinderna och framför allt - de två brutala huggen. Dem kommer jag att sova gott på, åtminstone tills nästa tur som kan bli redan imorgon. Det är vad jag önskar i alla fall, vi får se..

No comments:

Post a Comment