Sunday 17 March 2024

Invasion på sydkusten

Så kom dagen då jag äntligen kunde pricka in en ledig dag då det var fiskbart på sydkusten. Det har ju mestadels blåst åt helsicke för mycket så nu när allt verkade stämma drog jag entusiastiskt ut tidigt i morse. Solen skulle dessutom göra en sällskap hela dagen så jag hade väl ingenting att klaga på. Trodde jag!! Det visade sig nämligen att de flesta lokaler redan var upptagna av spösvingande personer. Det var rena invasionen. Visst, jag misstänkte att det fina vädret skulle locka ut en del fiskare men jag förväntade mig inte att även tyskar och danskar skulle bidra till invasionen så till den grad att det blev nästintill omöjligt att hitta en fiskeplats där man ostört kunde svinga på sitt spö. 

Jag lämnade därför sydkusten därhän och begav mig västerut i hopp med att där hitta mer svängrum. Det gjorde jag till slut, dock efter en del sökande. Jag hittade faktiskt en lokal där jag var alldeles ensam. Det var dock inte mycket till fisk jag fann där. Nä, under en lång tid trodde jag att den enda fisk jag skulle få se var det öringskelett jag tidigare under förmiddan funnit vid vattenbrynet. Nu blev det inte så för strax innan jag tänkte ge upp högg en mindre öring och så därefter en öring till. Det medförde att jag stannade kvar längre än vad jag kanske borde. Det blev nämligen inga fler öringar trots idogt kastande. Jag tröttnade till slut och gav därför upp långt innan solnedgången. Ovanligt för mig får jag medge. Jag brukar ju ge järnet tills ljuset sviktar, i synnerhet en solig dag som idag. Det får dock bli vid nästa tillfälle. Ett tillfälle som jag hoppas kommer snart och då med förhoppningsvis mindre folk på kusten..


1 comment:

  1. I appreciate the authenticity and sincerity that shine through in your writing. Discover insider tips and tricks on our Aviator game blog.

    ReplyDelete