Sunday 19 February 2017

På skattjakt i torrlagda rev

Reven ligger torrlagda. Tångruskorna ligger nästan och torkar ut i den friska västliga vinden. Jag går långt ut på revet, riktigt långt ut. Om vattennivån var lågt igår så är det galet lågt idag. Vinden som friskat i sedan igår river upp sjön och vågorna, som bryter långt ute, rullar in över ytterspetsen av revet. Igår fick jag fisk, idag blev det bom. Jag var förvisso inte ute särskilt länge men tillräckligt länge för att också ägna tid åt att leta efter borttappade OLR wobblers. Chansen fanns ju att med lite tur hitta 2 stycken OLR Tobis jag kastade bort för 2 år sen. Det gjorde jag inte. Kanske hann någon annan före mig eller så ligger dem helt enkelt väl undangömda under nån sten eller under någon av de otaliga tångruskor som täcker revet. Jag hittade däremot en peang så visst, det är alltid något man finner när reven ligger torrlagda. Vad avser fisket så var det egentligen bortkastad tid, det var lite väl grumligt för att det skulle kännas hett och någon tid för att köra någon annanstans fanns inte. När sedan dimman smög sig sakteligen in så kastade jag in handduken. Nåväl, jag fick i alla fall komma ut och röra mig en stund, rastlös som jag är. Det blev varken fisk eller upphittade OLR att ta med hem men väl en stor portion frisk luft i lungorna..och skönt var det..

No comments:

Post a Comment