Monday 19 April 2021

Ut i vårvärmen

Häromveckan stod jag och klippte häcken när värsta snö och hagelskur föll ner över mig, nu på bara 1 vecka har värsta vårvärmen kommit och då jag var ledig passade jag på att ta mig ut till kusten. Fåglarna kvittrade vackert när jag gick ned för slänten och sedan ut på revet. Jag var hyfsad tidigt ute och tanken var att spendera en heldag ute i solstinna sydkusten. För soligt, det var det och även om fisket var det primära så skulle det även lapas sol så mycket som möjligt. 

Som jag nämnde så gick jag ut på revet och som tur är hamnade jag ganska så snart mitt i ett stim. Det dröjde nämligen inte många kast förrän jag hade krokad fisk. Japp, på kort tid landade jag 7 stycken öringar i blandade storlekar, både blanka och mindre blanka. Dock försvann stimmet lika plötsligt som den dök upp. Jag fortsatte att fiska av revet och hoppades väl på att stimmet skulle återvända, något den inte gjorde. Nä, stimmet dök inte upp igen men det gjorde Stefan som taggad efter att ha fått mitt meddelande om fisk skyndat sig till vattnet. 

Vi fiskade idogt av de intill liggande reven men förutom en och annan följare så hände det inte mycket mer. Det gjorde det heller inte på den fiskeplats vi därefter körde till så efter en längre paus i solen bestämde vi oss för att återvända till de första rev. Jo då, det var fortfarande tomt på andra fiskare även om vi blev förpassade till de östra delarna av reven av den stora mängd knölsvanar som var på plats. Det blev en liten blänkare till och så hade jag några följare innan jag tackade för mig och lämnade Stefan ensam på revet. Imorgon är jag också ledig och kommer naturligtvis att söka mig till kusten igen för snart är näbbgäddan här så det gäller att passa på så mycket man kan..



3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag karlsson Mehterzail från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK.

    ReplyDelete
  3. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    ReplyDelete