Friday 2 April 2021

Några tröga dagar

Jag måste erkänna att jag varit lat de senaste dagarna. Lat på att uppdatera bloggen. Jag har sedan i måndags varit ute varje dag då jag haft semester. Jag och Anders har till och med varit ute med våra kajaker men då fisket varit allt annat än strålande har det därav inte varit särskilt mycket att rapportera. Även igår var vi ute, denna gång tillsammans med Henrik som vi mötte upp i gränslandet mellan Österlen och sydkusten. Där var det dock ofiskbart då vattnet såg mer ut som nybryggd kaffe latte så dagen spenderades mycket på att hitta fiskbart vatten. Det gjorde vi så småningom och visst det blev några enstaka fiskar men inget att skryta om. Nä, det bästa med gårdagen var väl att den kallfront som dagen började med passerade förbi under dagens lopp och vi fick till slut en vacker solnedgång. Nu sitter jag, tidigt på långfredagens morgon, och försöker tagga mig till en ytterligare en dag på kusten. Den enligt prognosen utlovade solen lyser med sin frånvaro så det känns en aning oinspirerande men kanske kan en kopp kaffe hjälpa mig på traven..vi får se.






No comments:

Post a Comment