Monday 8 March 2021

Småkallt men soligt

Fåglarna kvittrade i solen medan jag var på väg ut till revet. Visst, det var soligt men det blåste ändå en kall nordlig bris över vattnet. Dock skulle temperaturen stiga några dagar under dagen, något jag såg framemot. Jag ställde mig där jag stått många gånger förr och började fisket. Vattnet  på reven intill var grumligt men på det rev jag stod var det klart fiskbart. Strax efter det att Anders anslöt högg dagens första fisk längst ut i kastet. En ettrig krabat strax under måttet som snabbt fick friheten åter. 

I den kalla brisen värmde helt klart solstrålarna gott i ansiktet, speciellt under den pausen som vi tog strax därefter. Vi satt länge och lapade sol innan vi begav oss ut igen. Vinden hade nu vänt till sydväst, något som prognosen inte hade förutspått. Det hade jag inget emot, hellre det än en kall nordlig vind. Nåväl, fisket fortsatte och vid ett oändligt lång vevstopp fick jag dagens andra och sista fisk. Japp, det blev inga andra fiskar trots ihärdigt kastande och två platsbyten. Kanske blir det fler idag för även om jag sitter skriver dessa rader om gårdagens fiske så skall jag snart bege mig ut igen. Vart det blir har vi inte bestämt men en ny rapport kommer snart, var så säker..



No comments:

Post a Comment