Monday 9 January 2023

Vågbrytare på sydkusten

Det var tufft idag, rejält tufft. Det var förvisso ingen överraskning, jag visste nämligen att det skulle gå rejält med sjö men samtidigt visste jag att vattnet skulle vara klart. Det var det nämligen igår då Anders var ute, trots den hårda sjön. Han hade dessutom lyckats landa 3 blanka krabater så idag skulle inget hindra mig från att vada ut på kusten, även om det innebar att bli genomblöt på revet. För blöt, det blev jag. Ganska så omgående dessutom men vad gjorde det. Jag stod nämligen på ett av favoritreven i fantastiskt vatten och trodde att det skulle smälla på en rejäl blänkare på varje kast. Så grymt var vattnet!! Visst, jag fick agera vågbrytare med vågor som ibland slog upp i ansiktet men jag trodde på det. 

Tiden gick dock och trots idogt kastande uteblev huggen från de stora blänkarna jag drömde om. Det blev inte ens någon mindre fisk. Östersjön däremot fortsatte att ge allt sitt artilleri och det började ge effekt, för jag började tröttna på att ständigt hoppa och parera de ihärdiga vågorna som utan pardon fortsatte att rulla in. Så efter tre intensiva timmar på kusten for jag hem, trött, blöt och slagen men ack så levande..

No comments:

Post a Comment