Friday 25 March 2016

Fisketorka men torra underkläder..

Vart har solen tagit vägen idag? Under hela veckan har solen lyst över sydkusten, fiskepolarna har varit ute och självklart fångat massor med fisk medan stackars jag, jag har fått hålla mig hemma med sjuka barn.

Idag när jag så äntligen hade möjligheten att få komma ut möttes man självklart av grådisigt väder, är det inte typiskt? Visst, det blåste milda sydvästliga vindar men jag ville ha lite sol oxå, inte det där trista gråa smådisiga skånska skitvädret. Fisken tyckte uppenbarligen detsamma för det var inte mycket till liv i vattnet idag, en följare, ett missat hugg och så slutligen två småttingar efter varandra. Nej, det var ren fisketorka idag men till gengäld kom jag så äntligen hem med torra underkläder - det var ju ett tag sen sist.

Det var nämligen premiärturen för mina nya Orvis Silver Sonic vadare och jag blev mer än nöjd. De känns betydligt robustare än mina gamla Vision Kura men ändå enormt bekväma och dessutom lätta. Det var det jag gillade så mycket med Vision vadarna, de var lätta och otroligt smidiga att gå med men tyvärr lite väl sköra.

Med Orvis vadarna känns det som om jag får vadare som tål betydligt tuffare tag men med bibehållen smidighet. Det finns dessutom en 100 % vattentätt invändig plastficka, där jag idag förvarade både bilnycklar och mobil, en verklig bonus då jag har en benägenhet att ta ofrivilliga dopp. Det blev inga sådana idag och som sagt, inte mycket till fisk heller...om man nu bortser från den fina öringen jag fick häromdan. Den blev nämligen serverad till middag när jag väl kom hem..och den firren, det var verkligen fina fisken för smaklökarna..och förresten, min borttappade håv blev lyckligtvis funnen och bäst av allt, hemlevererad tidigt i morse..tack för det Merdan Ilinov!!

1 comment: