Thursday 2 March 2023

Hålan väster om den stora stenen

Wow vilken dag det var idag. Solen lyste med all sin kraft vilket fick vårblommorna att spira för fullt. Krokus, vintergäck och snödroppar fyller nu trädgården härhemma vilket fick en att känna vårkänslor deluxe idag. Ja, jag slutade tidigt idag och därför hade jag nöjet att komma hem strax innan lunch och uppleva den blomstrande trädgården. Jag hade också nöjet att ge mig ut på kusten så klart. En sådan solig dag skulle naturligtvis spenderas där jag trivs bäst. 

Det såg också fantastiskt ut vid vattnet med en behaglig vind från väst som fick vattnet att krusa sig lagom mycket. Förhoppningsfull gick jag ut i det klara vattnet och hoppades naturligtvis att jag skulle finna fisk på hugget. Det gjorde jag dock inte på det första revet, trots att jag gav det en timme. Jag körde därför vidare och mötte upp Stefan vid några andra rev. Förhållandena där var ännu bättre med lite mer rörelse i vattnet och en aning grumlighet. 

Att vi valt rätt rev skulle bli bekräftat redan på tredje kast då jag krokade en riktigt fin blänkare som dock gick vinnandes ur striden. Det grämde mig men det visade sig dock att fisk uppehöll sig på en väldig speciell plats, nämligen en håla strax väster om en stor och synlig sten. Den hålan har genom årens lopp gett ifrån sig mycket fisk och det skulle den visa sig göra även idag. Japp, precisa kast över hålan gav under eftermiddagen inte mindre än totalt 10 landade fiskar varav de två största låg kring 60 cm. Ja, det var minst sagt en givande dag idag som njöts till fullo i närvaro av en strålande sol. Vad mer kan man begära...


No comments:

Post a Comment