Monday 27 March 2017

En väldigt typisk dag

Är det inte typiskt? Jag menar, under den gångna helgen har det varit strålande solsken och det har blåst behagliga vindar från väst/sydväst. Inte särskilt förvånande så har det haglat in rapporter om massor med fisk på hugget, och då även fisk av den större kalibern. Jag jobbade naturligtvis under helgen, och idag när jag så äntligen var ledig så kom självklart skitvädret tillbaka. Jag hade gått och hoppas på att norska YR:s prognos om solsken även idag skulle hålla, men det blev tyvärr SMHI:s prognos som vann. Yep, det blev en sån där typisk grå och dimmig skitdag där fisken givetvis var som bortblåst, och då kvittade också hur fint vindarna blåste. Flera timmars nötande på olika rev längs sydkusten gav inte mer än två försiktiga hugg och så en hyfsad blankbesa. Nä, det blev en något oinspirerad dag på kusten även om gravänder, gräsänder och massvis med svanar gjorde sitt bästa för höja på humöret. Slutligen, för att liksom strö lite salt på såren, så behagade dimman klarna upp precis innan jag packade samman för att köra och hämta barnen. Ja, det var ju bara så typiskt.
Jag är nu ledig hela veckan men tyvärr verkar skitvädret hålla i sig ett par dagar innan det verkar bli någorlunda fint på fredag. Ja ja, får se vad det blir av detta..det skall i alla fall fiskas..hela veckan

No comments:

Post a Comment