Tuesday 28 March 2017

Så in i dimman

Jag gick under förmiddagen igår och hoppades att dimman skulle klarna upp en aning. Jag hoppades förgäves... men det skulle ju fiskas, så någon gång efter lunch gav jag mig ut. Jag gav det verkligen en chans, men jag och dimma går helt enkelt inte ihop. Jag känner folk som säger ha fint fiske när dimman ligger på, jag däremot har aldrig lyckats särskilt bra. Jag fiskade med Bombarda och jag fiskade med olika drag, jag provade också på några olika rev  - det gav inget. Nada!! Efter några timmar sa jag därför - Basta!! som på spanska betyder - Nu räcker det!! (med stora bokstäver)


Yep, det räckte med att stå och dänga drag i dimman, en dimma som stundtals var så tjock att man knappt såg de andra fiskebröderna. De precis som jag verkade också gå tomhänta ifrån vattnet. Jag åkte hem, la mig i sängen och somnade redan vid 19 tiden !! för att vakna upp 0630 idag. Yep, så spännande dag hade jag igår..det kan bara bli bättre.

No comments:

Post a Comment