Friday 25 August 2023

Tillbaka till skrivbordet

Uppehållet har varit lång, alltför för lång kan jag tycka. Inte från fisket men från att uppdatera bloggen. Jag har helt enkelt inte känt mig inspirerad för uppgiften och därmed har motivationen för att uppdatera den uteblivit. Jag har nämligen under lång tid funderat om jag ska fortsätta med att skriva om mina äventyr efter havsöringen eller bara nöja mig med att ibland lägga upp bilder på min instagram (javilito68). Jag har dock kommit fram till att jag vill fortsätta med bloggen, åtminstone ett tag till. Det är trots allt rätt så kul att skriva några rader om mina turer längs den skånska kusten. Så ni som ibland får för er att titta in eller hittar er väg in i bloggen får stå ut med mig ett tag till. 

Jo då, jag har som sagt varit ute en hel del denna sommaren. Visst, jag har varit en vända i sommarstugan uppe i Arvidsjaur samt en vända nere i Spanien men annars har jag varit ute på kusten så fort förhållandena varit dem rätta. En hel del fångad fisk har det också blivit även om de riktigt stora har lyst med sin frånvaro. Dock har alla varit tjocka och trinda sommarfiskar som bjudit på strålande fighter. Ju mer sommaren har framskridit har många också börjat få den karaktäristiska lekdräkten, varav vissa varit vackert färggranna. Vackrast var kanske den fick jag tidigt imorse. En fisk som högg precis innan regnet började falla och som såg mer ut som en stationär bäcköring. Den blev förevigad med en snabb mobilbild innan den fick återvända till havets djup. 

Öringen uppskattades till ca 65 cm och en bit över 3 kilo

Förhoppningsvis blir det fler öringar innan fredningen infaller. Fler turer blir det i alla fall, kanske redan imorgon och i så fall lovar jag återkomma med en ny rapport...

4 comments:

  1. Tycker din blogg är strålande. Fortsätt! mvh /Jonas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Jonas!! Jag fortsätter 😃 Mvh Javier

      Delete
  2. Denna blogg är fint skriven och fina bilder på grann fisk som har kommit upp under åren jag följt dig.Hoppas du fortsätter. Mvh Hans Hedberg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tackar, Hans!! Jag fortsätter ett tag till.. Mvh Javier

      Delete