Sunday 22 January 2017

På sydkusten - inget nytt!

Det var nästintill stiltje under förmiddagen. Jag stod verkligen och retade mig på att jag inte tagit med mig Bombarda flötet, igen!! Det var återigen sådana förhållanden som rådde helt enkelt, sådana förhållanden då t.ex en märlimitation förmodligen gjort sig bättre på serveringsfatet.
Det var inte alls de utlovade 4-5 m/s från sydväst som jag sett fram emot. Nä, det var lugnt, väldigt lugnt och därmed gick de första timmarna otroligt långsamt. Egentligen inget man vill när man är på kusten, att tiden skall gå långsamt vill säga men det kändes allt annat än hett och det hände heller inte något -varken över eller under ytan.
Inga glada miner efter 2 förlorade OLR:s
Någon gång kring 13-tiden började det så äntligen att blåsa så smått, krusningar övergick till lite mer sjögång och när Anders dök upp timmen senare började det se riktigt bra ut. Det hade tyvärr ingen betydelse i fiskeväg, vi varken såg eller kände något, så vi bestämde för att byta plats. Där var det så ännu bättre fart i vattnet, så pass att det såg riktigt giftigt ut. Vi hittade också fisken, eller rättare sagt några små fiskar som tyvärr enbart hade nöjet att följa våra OLR ända in. De fanns där men ändå inte. Retfullt, men antagligen mer retfullt för Anders som dessvärre lyckades bli av med 2 stycken OLR Kutling. Aaaaj, det svider, mycket!! Nä, det som serverades idag var inte riktigt det dem ville ha. Tiden började nu bli knapp och i det grådisiga vädret försvann ljuset allt mer. Anders började frysa och jag kände av en tilltagande ryggsmärta. Det var med andra ord dags att runda av dagen. Jag får lägga ännu en bomtur på listan och Anders nya OLR Kutlingar på önskelistan..

No comments:

Post a Comment