Tuesday 18 January 2022

Kallt och trögt

Solen sken över en frostslagen sydkust när jag begav mig ut. Väl ute på revet dröjde det dock inte länge förrän de svagt värmande solstrålarna försvann och en kall dimma svepte in över kustbandet. Lyckligtvis varade inte dimman särskilt länge men någon mer sol blev det dock inte. Nä, det blev en rätt så trist och gråslagen dag med endast 3 grader i vattnet. Kallt och därmed trögt med andra ord. Jag nötte dock på i princip hela dan, dock utan att varken se eller känna något. Jag var dessutom väldigt mobil i min sökning efter de blanka krabaterna. Vissa rev på sydkusten var ofiskbara förvisso efter den senaste dagen med blåst och extremt högt vatten men jag hittade dock riktigt fint vatten också, sådant vatten som borde släppt ifrån sig någon fisk. Jag provade i princip allt, även Bombarda men fisken var helt enkelt inte på plats idag.

Jag nötte som sagt på i min envishet men slutligen började ljuset att försvinna och jag var tvungen, som en slagen man, att lämna sista revet. Värmen i bilen var dock ett välkommet inslag, frusen som jag var. Ja, det är januari och det är förväntat kallt och trögt men dagarna blir åtminstone allt längre. Tack för det...

No comments:

Post a Comment