Saturday 1 January 2022

Tom premiär

Så gick stapeln av för årets havsöringssäsong. Lusten, efter 3.5 månaders fredning, var på topp och efter att ha lagt mig strax efter fyrverkeriet var jag så uppe vid 08 tiden. Det kittlade verkligen i fingrarna när jag sörplade i mig morgonkaffet så jag skyndade mig allt jag kunde. Familjen låg fortfarande och sov när jag begav mig ut till bilen för vidare avfärd till första revet.


Ahh, vad det kändes skönt när jag tog de första stegen i plurret dock för att strax därefter upptäcka att mycket fiske i det revet inte skulle bli av. Nä, det var allt för grumsigt i vattnet så aningen förarglig gick jag upp igen efter några kast. Stefan hade också dykt upp så vi bestämde oss för ett nytt rev som inte heller den blev grundlig avfiskad då en ung och väldigt nyfiken säl visade sin närvaro. Vi drog därför vidare till ett tredje rev som uppvisade klart godkända förhållanden. Vi fiskade av det revet och intilliggande rev minst sagt grundligt men, förutom 2 följare, var det minst sagt tomt. Kanske skulle vi ha dragit vidare, det är alltid lätt att vara efterklok, men vi stannade kvar i nån timme till innan en försmädlig ryggsmärta började göra sig gällande. Yep, premiären var för min del till ända . En tom premiär vad fisk beträffar men det blir förhoppningsvis ändring på det imorgon då det självfallet är inplanerat en ny tur på kusten. Come on, fiskesäsongen 2022!!

No comments:

Post a Comment