Friday 29 March 2024

Jakten på påsköringen

Lagom till påsken har påskliljorna i trädgården blommat ut. Vintergäcken och snödropparna har sedan ett tag tillbaka vissnat medan krokusen fortfarande håller ställningarna. Ja, trädgården har fått färg den senaste tiden och man kan väl säga att jag också satt färg i tillvaron de senaste dagarna genom att vara ledig. Jag har nämligen varit ute på kusten i det stundtals fina vädret och försökt fånga en påsköring till den stundande påskmiddagen. Jag har än så länge inte lyckats även om jag haft ett fantastiskt fiske med många landade öringar. Dock har dem varit antingen för små eller så har det varit besor. Jag tappade förvisso en, vad jag tror var, rätt så stor och blank fisk men dem man tappar blir ju alltid lite större i efterhand. Nä, den där feta blänkaren som jag tänkt förgylla påskmiddagen med låter vänta på sig. Kanske hinner jag med att fånga den, kanske inte men än ger jag inte upp. Glad påsk!!


No comments:

Post a Comment