Wednesday 2 March 2022

Vårlikt i Österlen med massor med fisk

Frosten täckte slätten när jag körde iväg till Österlen i morse. Solen lyste dock och skulle göra det hela dagen så innan jag ens hunnit halvvägs till ostkusten hade solstrålarna töat upp frosten. Jag hade några ärenden jag skulle utföra i Simrishamn men jag hade ändå tänkt hinna med några timmars fiske så utrustningen följde självfallet med. Efter att ha utfört mina åtaganden körde jag till några rev jag inte besökt på länge och wow vilken fullträff det blev. Ja, förutom att solen lyste med all sin kraft blev jag även belönad med en hel del fisk. Japp, jag har verkligen flyt nu då hela 8 stycken fiskar krokades varav 5 landades och ingen av dessa var under måttet. Störst var en tjock och blank krabat på klart över 3 kilo som gav mig en rejäl fight. 


Alla fiskar togs med en rödsvart OLR Slim.

Förutom de krokade fiskarna hade jag även flera hugg och följare så det var verkligen en galen och mycket vårlikt dag både med avseende på fisket och vädret. Härligt! Imorgon har jag också ledigt och vem vet, kanske kör jag till samma plats. Vi får se...

Gott om blommande krokus i solen


No comments:

Post a Comment