Saturday 16 April 2016

Kajakväder, fisk och en förlorad kamera.

Det var ett tag sen sist men idag var det så väder för kajak. Det började också bra när jag väl paddlat ut och ankrat upp. Det tog nämligen inte särskilt lång tid innan en liten rackare i silverskrud högg och flög upp ur ytan. Strax därefter var det ännu en så ja, det började bra och det hade nog kunnat bli förbannat bra om det inte varit för att jag skulle ta foto på tredje fisken. Det var nämligen en riktigt fin blank tjockis på dryga 60 cm som dessutom bjöd på en härlig fight och jag kände därför att föreviga fisken med ett par snabba bilder, innan den skulle returneras. Dock fumlade jag med kameran, klantade till det och vips, så gled den ur min hand och sjönk så till botten. Ännu mer förargligt var att se den ligga där på ca 2 - 2.5 meters djup och att det fanns absolut inget jag kunde göra. Visst, den hade några år på nacken med den var vattentät och fyllde väl sin funktion när snabba bilder vid vattenytan skulle tas. Nä, den där fadäsen gjorde att jag tappade lusten helt till något fortsatt fiske. Jag drog därför upp ankaret strax därefter, paddlade in och så körde hem..och ännu när jag sitter skriver dessa rader grämer jag mig nåt kopiöst, inte minst för att det hade förhindrats om inte jag slarvat med att säkra kameran...men ja, det går väl över..så småningom..

No comments:

Post a Comment