Monday 11 April 2022

En knippe småttingar

Ja, jag får erkänna att jag har varit lat på sistone. Lat på att uppdatera bloggen. För jag har varit ute och jagat öring ett par gånger men det måste sägas att både vädret och fisket varit ganska oinspirerande och det har satt sina spår på skrivandet. Jag har i alla fall tagit ledigt denna veckan både för att vara med kidsen hemma men även för att ge järnet på kusten. Horngäddan invaderar ju snart våra kuster så det gäller att passa på. 

Så jag åkte ut vid 14 tiden och stannade till vid ett rev innan jag mötte upp Anders och Hashim. Revet gav endast ifrån sig en liten revkung i vad jag annars tyckte var nästintill ideala förhållanden så lite förvånad körde jag vidare till de rev där de två musketörerna höll till. Båda två var uppe på land när jag anlände och det berättades om missade hugg, tappade fiskar och en riktigt fin blänkare som Anders landat. Ivrig gick jag därför ut i vattnet bara för att konstatera att fisken inte höll till vid mitt rev men däremot på Anders och Hashims rev. Japp, på deras rev utspelade det sig det mesta av aktiviteten under den sena eftermiddagen speciellt efter att jag gått över dit. Det var inga stora fiskar men dem högg stenhårt och bjöd på strålande fighter. Det blev till slut 7-8 fiskar till mig innan fisken försvann och så småningom även solen. Imorgon är det dags igen, dock har jag bestämt mig för en annan fiskeplats. Får se vad det ger..

No comments:

Post a Comment